Seishun 18 ile yolculuk #1

Uzun zamandır bir şeyler yazmıyordum. Hayatım dümdüz aynı devam ettiği için sanırım. Bir değişiklik olsun, biraz özlemimi gidersin ( ya da iyice körüklesin) diye Japonya’daki gezilerimle ilgili bir şeyler yazayım dedim.

Hem de bunu görecek başka insanlara da biraz fikir olur dedim.

Öncelikle İngilizcede “The Seishun 18 ticket” olarak geçen, Japonya’da kısaca “juu hachi kippu” denen biletle yaptığım gezilerle ilgili bir seri oluşturmak istiyorum. Umarım sonunu getirebilirim.

20180810_065801_0

İlk olarak bu bilet hakkında biraz bilgi vereyim. Fotoğrafta gördüğünüz bileti tren istasyonlarında bulunan Jr Ticket Office‘lerden (Japonca’da Midori no Madoguchi olarak geçer, yeşil tabelalı yerler zaten göze çarpar hemen) alabilirsiniz. En basit haliyle anlatırsam, Jr ticket office görürseniz içeri giriyor, gişelerin olduğu yerde sıraya geçiyor ve sıranız geldiğinde bu bileti istediğinizi söylüyorsunuz. Hepsi bu kadar!

Yalnız biletin alınabildiği tarihler ve kullanılabildiği tarihler farklı ve önceden belirlenmiştir. Bahar, yaz ve kış dönemleri olarak ayırmışlar. Jr-east sayfasında ayrıntılı açıklaması var. O yüzden yazmıyorum.

Fiyatına gelirsek 11.850 yen. Pahalı gibi durabilir ancak birden fazla yere seyahat edecekseniz, tren yolculuklarını seviyorsanız ve sürekli aktarma yapmaktan yorulmam tadını çıkarırım diyorsanız daha zevkli ve ucuz bir ulaşım şekli yok bence. Günlük 2.370yene seyahat etmiş oluyorsunuz.

Kullanım şekli biraz karışık gelebilir. Onu da basitçe anlatmaya çalışayım. Bu bileti 5 gün kullanabiliyorsunuz. Ardışık günler olmak zorunda değil, sitede belirtilen bileti kullanabildiğiniz tarihler içinde istediğiniz 5 günde kullanıyorsunuz. Mesela sabah çıktınız yola, ilk jr gişesinden geçerken biletinizi görevliye gösteriyorsunuz ve fotoğraftaki gibi 1回 yazan yere mühür vuruyor. Daha sonra o gün içerisinde her giriş çıkışlarda sadece biletinizi göstermeniz ve görevlilerin o mührü görmesi yeterli. Bir sonraki kullanımınızda 2回 yazan yere mühür basılıyor ve o gün de onu kullanıyorsunuz bu şekilde beşinci kullandığınız güne kadar devam ediyor. Bir de JR şirketi dışındaki trenlerde kullanamıyorsunuz. Hangi trenlere binebildiğiniz bilgisi yine sitelerinde var.

Daha fazla uzatmadan bu biletimle gezdiğim yerleri yazmak istiyorum. Tabii hatırladığım kadarıyla T_T

IMG_20180810_044528

İlk gün rotam Tokyo’da yaşadığım yerden çıkıp Nara’ya ulaşmak idi. Bunun için evden çıakbildiğim en erken saat sabah 4.45te çıktım -ki yukarda görüyorsunuz Japonya yazın sabahın o saatinde bu kadar aydınlanmış oluyor- ve ilk trene bindim. Sahilden gitmeyi tercih ederek sırasıyla Atami, Shizuoka, Hamamatsu, Toyohashi ve Nagoya’da inerek aktarma yaptım. Trende ayakta uzun süre yolculuk yapma olasılığını da düşünerek fazla eşya almamakta fayda var, çünkü bir kaç kez ayakta kaldım ben de kalabalıktan.

Trenler ard arda olduğu için yetişme telaşıyla Nagoya’ya kadar hiç mola vermedim. Sonunda Nagoya’da 40dk kadar bir boşluk bulmuşken ve ben de Nagoya’yı çok seviyorken (daha sonra Nagoya gezimi de yazayım bari.) çıkıp istasyon etrafında şöyle bir tur attım yaz sıcağı el verdikçe. Daha sonra bir önceki gelişimde merak ettiğim ama sıra olduğu için alamadığım churroslardan aldım bir tane. Japonya’da churros ne alaka diyebilirsiniz ama tüm dünya tatlarını sunuyor canını sevdiğimin ülkesi işte.

Bu kısma kadar daha önceden de deneyimlediğim bi rotaydı. Bundan sonrası ise benim için bir ilkti. Nagoya’dan trenime bindikten sonra son varış noktası Nara’ya gelmeden önce Kameyama ve Kamo’da da aktarma yapmam gerekiyordu. Buralarda Mie vilayetinde bulunan istasyonlar.

Japonya şartlarında “köy” yeri olarak geçen bu bölgelerden, tren penceresinden yukarıda gördüğünüz manzaları izleyerek gitmek benim için aşırı zevkliydi. Ama uzun zamandır yaşanan en anormal sıcaklıkların yaşandığı yazlardan birinde böyle bir seyahate kalkışmak, hele ki daha da güneye inmek… Heleeee ki soldaki gibi tek vagonlu kliması olmayan bir trene binmek… Çok yıpratıcıydı ama yine olsa yine yaparım ya fjsdfdh

20180811_010459_0

Kayıtlara göre (flsdjf) öğleden sonra 4.50’de Nara’ya varmışım. Gördüğünüz gibi Tokyo’dan, Nara’ya aşağı yukarı 12 saatte ve 8-9 aktarma yaparak gitmeyi göze almanız gerekiyor. Yukarıda da Nara istasyonunun meşhur merdivenleri var. Açıkçası olaylar buradan sonra başlıyor ama ben bu serinin ilk bölümü olarak burada bırakmak istiyorum. Yolculuk kısmı yorucu olduğu kadar yazması da yorucuymuş :’D

Görüşmek üzere!

Leave a comment